Помилки при впровадженні управлінського обліку

У статті Управлінська звітність (частина 1 і частина 2) ми розглянули базові підходи з чого слід починати при постановці обліку. Звичайно, в своїх статтях ми не можемо охопити всі нюанси, які виникають при постановці обліку та впровадженні звітності, інакше було б незрозуміло навіщо люди пишуть книги про управлінський облік.

У даній статті ми розглянемо типові помилки при впровадженні управлінського обліку і бюджетування.

Думка, що одна людина може змінити все! Це помилка. Будь-який облік заснован на системі регламентів і установок навіть якщо вони ніде не прописані. Ваше підприємство розпочало свою роботу і сама діяльність виробила, шляхом проб і помилок, алгоритм взаємодії у внутрішньому і зовнішньому середовищі - це і є ваша система. Результат роботи можливо вас не задовольняє, якщо б задовольняв, то цю статтю ви б не читали ... Отже, ви знаходите фахівця, але він стоїть на місці, начебто говорить розумні речі, але толку немає. Вся заковика саме у відсутності змін в системі. Систему один фахівець поміняти не може - тут потрібна злагоджена робота команди.

Помилка номер два - "наймемо фахівців, вони прийдуть і все зроблять!"
Без тісної співпраці може не вийти, або ефект буде короткочасним. Чому? Причин насправді дві - довіра і бажання змінюватися. Без першої, команда фахівців може не зуміти вам допомогти, так як ви з ними не будете ділитися інформацією. Друга - після впровадження і закінчення робіт команди фахівців йде якийсь відкат назад, коли робити за новими правилами ще не звикли, а контроль ззовні вже пішов.

Ще одна помилка, якої припускаються при впровадженні управлінського обліку це тимчасове рішення приймають за постійне. Зазвичай це відбувається, коли хочуть показати / отримати швидкий результат без внесення повного обсягу змін в систему обліку. На практиці це виглядає, як на підставі управлінського обліку складається тільки платіжний календар, але немає балансу або звіту про фінансові результати. Або в звіті про прибутковість не враховуються всі витрати, так як їх з якоїсь причини важко ідентифікувати.

Щоб мінімізувати кількість таких помилок фахівцями в сфері ІТ були розроблені різні програмні рішення. Це комплексні системи обліку. Ці програми допомагають вам впровадити і підтримувати контроль за системою обліку. Ми в своїй практиці в основному використовуємо комплексні програмні рішення 1С.

Нами була розроблена і впроваджена система управлінського та бухгалтерського обліку на виробничих підприємствах, підприємствах в сфері громадського харчування і роздрібної торгівлі, підприємствах, що надають консалтингові та юридичні послуги. У нашому рішенні управлінська звітність формується тільки через тонкий клієнт, з метою безпеки користувач не зможе "випадково" порушити дані обліку, так як доступ налаштований тільки до формування та перегляду звітності, без права редагування даних.

Приклад звіту

 

Приклад звіту

На фото представлено наше рішення з використанням 1С 8 УТП. Як бачите на підставі управлінського обліку формуються три основні звітності, про які ми з вами постійно говоримо в наших статтях. Крім цього також виводиться управлінська звітність, яка допомагає контролювати діяльність підприємства. 
На завершення хотілося б відзначити, що ми не є затятими прихильниками програмних продуктів 1С. Однак варто визнати, що в країнах СНД цей продукт найпоширеніший.