Регламентація бізнес-процесів охоплює складання, затвердження та подальше впровадження сукупності правил діяльності суб'єкта підприємництва, його підрозділів, співробітників.
Регламентувати доцільно:
Якщо планується розробляти регламент «облікова політика» для бухгалтерії та податкового обліку, попередньо проводиться аудит облікової політики організації на поточний момент. На його підставі складається нормативно-методичний документ, де відображаються принципи, методи, способи, процедури обліку на наступний звітний період.
Ключове завдання введення регламентів - досягнення злагодженості в діях виконавців і в роботі підрозділів, спрощення адаптації нових співробітників, усунення дублювання операцій. Потреба впровадження регламентів підвищилася в зв'язку з використанням засобів автоматизації управління бізнесом, зокрема, CRM і ERP-систем.
Серед головних проблем регламентації в компанії - формальний підхід без розуміння цілей цієї процедури. З іншого боку, надмірна регламентація негативно відбивається на «гнучкості» бізнесу. Розробка регламенту та інструкцій часто не може якісно проводиться силами самих співробітників компанії. Щоб вирішити це завдання з максимальною ефективністю, бажано скористатися допомогою залучених експертів.
Загальні положення.
Межі процесу: входи, події початку, вироблені продукти, зони відповідальності, події закінчення.
Виконання процесу: технологія виконання, графічні моделі, правила і скрипти, час виконання, учасники, ресурси та інфраструктура, документи.
Управління процесом і контроль.
Додатки: нормативні посилання, перелік термінів, умовних позначень і скорочень, форми документів.